Eerste update Battlefield 2042 lost grootste problemen niet op

DICE heeft zonet een eerste update voor Battlefield 2042 uitgebracht. De Day One Patch focust zich vooral op verbeteringen voor Hazard Zone enkele servergerelateerde problemen.

Een hardnekkig probleem waarop de update zich focust is het reduceren van rubber banding. Hierbij merkt de speler dat vijandelijke tegenspelers haperen of moeilijk sterven. Ook de haperingen op de map Breakaway wanneer alle silo’s vernietigd zijn, zijn opgelost met deze update. Verder gaat de update over oplossingen op kleine problemen, de volledige lijst kan je hieronder zien.

DICE haalt aan dat ze wel twee grotere updates gepland hebben. Deze moeten in d komende dertig dagen (voor het einde van dit jaar) nog verschijnen. Exacte data zijn er niet. De eerste focust zich op het verhelpen van problemen uit de Early Access. De tweede update zal omvangrijker en ingrijpender zijn.

De update brengt volgende wijzigingen:

  • Implemented server side upgrades that are targeted at reducing instances of rubber banding, often experienced in the later part of a round in All-Out Warfare modes.
  • Significantly reduced instances of stuttering when playing on Breakaway. If the silos are destroyed, it should no longer reduce performance on the server.
  • When looking at allies on your team, their names will now correctly display.
  • Adjusted the animations for Falck during the end of round sequence to ensure that she is displayed correctly.
  • Updated a skin earnable for Boris via mastery progression with a new name: Gator.
  • Ensured that TDM rounds in Battlefield Portal always start with random deploy set as active. We observed that this sometimes wasn’t active when moving from round to round, but have now fixed this.
  • Applied a set of measures that ensure the correct number of AI spawn in custom Battlefield Portal modes using the Free for All preset.
  • PC only – Enabled Specialist selection in Hazard Zone via mouse interaction, removing the need to lock in your selection with the spacebar.
  • Fixed a rare occurrence in Hazard Zone that would sometimes cause the end of round flow to not activate correctly, ensuring that the correct amount of bonus XP was awarded.
  • Repaired an issue found in Hazard Zone that could cause players to be shown on the map when they were not visible, or spotted.
  • Provided a fix for Hazard Zone players who were not seeing their Extraction Streaks updating correctly.

Plaats een reactie

Categorieën
Nieuwsbrief

Inloggen
Laden...
Aanmelden
Laden...