GTA 6 kan slimmere NPCs hebben volgens patent Rockstar

Take-Two heeft een nieuw patent online geplaatst waarbij de intelligentie van de ‘computergestuurde’ personages besproken wordt. In het document wordt aangehaald dat deze personages zich beter kunnen navigeren en slimmer reageren op de omgeving.

Het patent werd in oktober 2020 ingediend door het moederbedrijf van Rockstar. Non-player characters (kortweg NPCs genoemd) worden slimmer en kunnen organischer reageren. Ze willen wegstappen van de klassieke AI oplossingen waarbij vooraf gedefinieerde scripts gedraaid worden. In huidige games rijden alle NPCs aan dezelfde snelheid en volgen ze telkens dezelfde routes. Rockstar wil een realistische wereld die niet gelimiteerd wordt door hardware of software beperkingen.

Het systeem wijst in de richting van een NPC-oplossing waarbij de personages een eigen persoonlijkheid krijgen. De ene NPC zal bijvoorbeeld bewust zijwegen inslaan om een file te vermijden, een ander zal veel trager rijden wanneer de zon ondergaat en het donker wordt. De omschreven suggesties kunnen duidelijk gelinkt worden aan een spel als Grand Theft Auto 6. Rockstar heeft amper iets gelost over de nieuwe game, maar in het document staan omschrijvingen als ‘een achtervolging op de snelweg’ en ‘omgevingsverkeer’. Dat zijn voorbeelden die moeilijk te rijmen zijn met Red Dead Redemption 3.

Grand Theft Auto 6 lijkt alleszins een veelbelovende titel te worden, zeker als de omgeving nog realistischer omgaat met de acties van de speler. Wanneer de nieuwe game verschijnt, is voorlopig nog een raadsel. Wie zelf in het patent wil duiken, kan dat op de site USPTO Report.

Plaats een reactie

Categorieën
Nieuwsbrief

Inloggen
Laden...
Aanmelden
Laden...