Rockstar zal laadtijden GTA Online inkorten dankzij bevindingen van een fan

  • ButtonStation
  • Nieuws
  • Rockstar zal laadtijden GTA Online inkorten dankzij bevindingen van een fan

Recent claimde een speler van Grand Theft Auto Online dat hij de laadtijden tot wel 70 procent kon inkorten van de game. Blijkbaar was dat geen leugen. Rockstar Games bevestigde aan PC Gamer dat de oplossing voor verkorte laadtijden binnenkort toegepast wordt in een update van de game.

Begin maart vertelde ’tostercx’ (ook wel t0st genoemd) via Github dat zijn fix de laadtijden aanzienlijk inkort van Grand Theft Auto Online. Je kon zijn aangepaste code al downloaden via Github met de kanttekening dat het een conceptuele versie is en dus niet voor doorsnee gebruik. Beknopt lost de naarstige fan een CPU bottleneck op tijdens het opstarten van GTA Online. Rockstar bevestigde ondertussen dat de ondervindingen van tostercx accuraat zijn.

Na een gedetailleerd onderzoek kunnen we bevestigen dat t0st zijn bevindingen rond de code gerelateerde laadtijden voor de pc-versie correct zijn en verbeterd kunnen worden. Als resultaat van ons onderzoek hebben we enkele aanpassingen doorgevoerd die beschikbaar komen via een toekomstige update.

Rockstar heeft niet aangegeven wanneer de update beschikbaar zal zijn en of deze naar de console-versies komt. Daarnaast liet de ontwikkelaar in het midden of de laadtijden effectief 70 procent korter worden.

Als bedanking heeft Rockstar een gigantische lading van GTA-dollars overgemaakt naar t0st. De fan krijgt ook 10.000 echte dollars via het Bug Bounty programma van de ontwikkelaar. Normaliter wordt dat geld opzij gehouden om mensen te betalen die veiligheidslekken vinden en verhelpen, maar voor dit stukje efficiënte code maakt de ontwikkelaar een uitzondering.

Plaats een reactie

Categorieën
Nieuwsbrief

Inloggen
Laden...
Aanmelden
Laden...